Elavtal och solceller

E.ON - Förmånliga erbjudanden inom elavtal och solceller

Vi vill sprida bra energi bland Sveriges seniorer! Därför vill vi ge dig som är medlem i SPF Seniorerna förmånliga erbjudanden inom Energi.

• Elavtal: Rabatt på elavtal och förtur till E.ON kundservice via unikt nummer.
  • Solceller: Rabatt på solceller och bra ersättning för din sålda el.

Förmånligt elavtal med förnybar energi
Som ny kund hos E.ON får du 250 kr i välkomstrabatt om du väljer avtal med rörligt pris och 500 kr vid fast pris, rabatten dras på din första faktura. Du får också rabatt på varje kilowattimme du förbrukar. Dessutom får du rabatt på årsavgiften, upp till 330 kr per år.

Din medlemsförmån:

• Välkomstrabatt för dig som är ny kund hos oss. Väljer du rörligt pris får du 250 kronor och 500 kr om du väljer fast pris. Rabatten dras på din första faktura.
  • Rabatt på din energiförbruktning. 2 öre rabatt per kWh vid rörligt pris, 3 öre rabatt per kWh vid fast pris.
  • Rabatt på halva årsavgiften vilket innebär 300 kr vid fast pris och 330 vid rörligt.
  • Eget nummer till kundservice som ger förtur i kön och du slipper göra manyval.
  • Erbjudande om fortsatt rabatt när det är dags att förnya elavtalet

Läs mer och beställ ditt nya elavtal på www.eon.se/spfseniorerna eller ring oss på 0771-86 87 88.

Är du redan kund hos E.ON?
Har du ett rörligt avtal idag eller ett elavtal som går ut inom 6 månader kan du redan idag beställa nytt elavtal och utnyttja ditt medlemserbjudande.

Innan du börjar
Avtalet tecknas av den person i hushållet som står för abonnemanget med nätägaren. Ha gärna din nätfaktura till hands så hittar du enkelt alla uppgifter du behöver. Tänk också på att kontrollera om ditt nuvarande elavtal har någon bindningstid eller uppsägningstid. Erbjudandet gäller dig som förbrukar max 100 000 kWh/år.

Halvera dina elkostnader med solceller på taket
De flesta som köper solceller halverar sin elräkning. Just nu kan du köpa solceller av E.ON och få 5000 kr i rabatt. Som elhandelskund till E.ON kan du dessutom sälja din överskottsel och få riktigt bra betalt. Du får all köpt och såld el samlad på en faktura och i en app. Gör E.ON solcellskalkyl för att räkna på din besparing och ta del av erbjudandet.

Erbjudandet går ej att kombinera med andra erbjudanden.

Mer information finns på www.eon.se/spfseniorerna där du även kan teckna ditt nya avtal. Du kan också kontakta E.ONs kundservice på 0771 – 86 87 88 om du har några frågor.