Tänk säkert och agera smart på nätet – 11 oktober

Välkommen att vara med på Internetstiftelsens kostnadsfria webbinarium. Under två fullspäckade timmar får du bland annat lära dig undvika bedrägerier, handla smart på nätet samt ta del av tips på hur du kommer igång med AI.

• Lär dig mer om möjligheterna och riskerna som kommer med utbredningen av AI i vårt digitaliserade samhälle. Foto: Getty Images.

Klicka här för att se det fullständiga programmet
Klicka här för att läsa om talarna
Klicka här för att anmäla dig

Programinnehåll "Tänk säkert och agera smart på nätet", 11 okt kl. 10:30–12:30:

• Från sms- till AI-bedrägerier – så skyddar du dig / Jan Olsson
  • Romansbedrägerier – den blinda längtan efter kärlek som ödelägger liv / Beata Hansson och Anna-Sara Fire
  • Glädjen av att finnas och vara kreativ på sociala medier – en oldfluencers berättelse / Maria Sörensson
  • Handla säkert på nätet / Karl Emil Nikka
  • Handla smart på nätet / Maria Wiezell, Sveriges Konsumenter
  • Kom igång med AI / Anne-Marie Eklund Löwinder

Se gärna sändningen tillsammans med andra i din förening. Kontakta i så fall Studieförbundet Vuxenskolan, eller ditt bibliotek och hör om de kan visa sändningen för föreningens medlemmar. Biblioteken och Studieförbundet Vuxenskolan har tillgång till ett fördjupningsmaterial som med fördel kan användas.

Webbinariet arrangeras av Internetstiftelsen i samarbete med SPF Seniorerna, Digidel, SeniorNet Sweden, PRO - Pensionärernas riksorganisation, SKPF Pensionärerna, och nätverket ReDig. Eventet är en del av eMedborgarveckan, Tänk Säkert-kampanjen (Polismyndigheten och MSB) och Digitalidag.