Webbinarier för alla medlemmar hösten 2024

Under hösten kommer förbundet att sända ett antal webbinarier, det vill säga digitala föreläsningar, som vänder sig till alla medlemmar. Klicka på länkarna nedanför för mer information samt anmäla dig, du behöver göra en anmälan för varje webbinar du vill delta i.

• För att kunna delta i webbinarierna behöver du en dator, en surfplatta eller en smart telefon samt en fungerande internetuppkoppling.

När du anmält dig får du en bekräftelse via mejl där du hittar en länk till webbinariet. När det är dags för webbinariet klickar du på länken du fått i ditt mejl.

Testamente och framtidsfullmakt – lika självklart som livförsäkring, med Verahill Familjejuridik
Dag: 26 september
Tid: 13-14:30
Klicka här för att läsa mer och anmäla dig

Tryggare ekonomi på äldre dar  För dig som vill lära dig mer samt sprida kunskap om privatekonomi till andra seniorer. Genomförs av Finansinspektionen.
Dag: 9-10 oktober, förmiddagar
Klicka här för att läsa mer
Klicka här för att anmäla dig

Boende för seniorer – så kan vi arbeta, med Fredrik von Platen, sakkunnig boendefrågor