Månadsmöte 11 november 2019

• Torgny och Viola

Uppskattad musik på SPF-möte i Älmhult.

När SPF-seniorerna i Älmhult hade det senaste månadsmötet kunde ordförande Berit Jönsson hälsa 125 medlemmar välkomna. Totalt har föreningen under de senaste månaderna fått ett 20-tal nya medlemmar.

Huvudprogrammet bestod av att musikgruppen "Torgny och Viola" från Växjö sjöng och spelade fina gamla evergreen. Det blev ett 15-tal låtar, allt från filmmusik och operetter till svenska visor, som de framförde på ett mycket fint sätt.

När alla njutit av den fina underhållningen, blev det kaffe, hembakade grova kringlor och en mjuk pepparkaka. Sedan gav sekreterare Kenneth Junerup information om kommande aktiviteter. Det var allt från studiecirklar, stavgång, bowling och resor till anmälan inför årets Julfest, den 9 december i Församlingshemmet.
Mötet avslutades med dragning i de många lotterierna.