1 juni 2021

Lite om vad som hänt i SPF Seniorerna, Älmhult sedan förra sommaren,

fram till dagens ”Medlemsträff” den 1 juni 2021.

Corona-pandemin har ju påverkat alla i Sverige, både enskilt och oss i föreningslivet.

Enligt Folkhälsomyndigheten fick vi förra sommaren träffas i grupper om max. 50 personer utomhus ochfrån slutet av 2020, endast max. 8 personer, både inomhus och utomhus.

Vi har därför inte fått inbjuda till månadsmöten, men ända kunnat genomföra följande verksamheter:

Minigolf i Liatorp den 20 augusti, Arrangerat SPF:s första DM i Golf den 2 september, haft”Medlemsträff” i Haganäs den 14 september, deltagit på SPF-distriktets digitala Årsstämmor den 17 september respektive 8 april, ”Natur- och kulturvandring” den 12 oktober, spelat Bowling i bl.a Osby, arrangerat eget Boule-mästerskap den 23 september, deltagit på kurser om t.ex digitala nätverk (Zoom), genomfört bouleträning vid Älmekulla (vid barmark), samt Stavgång i Haganäs hela vinter. Styrelsen har haft sammanträden varje månad.

Vi vill också passa på att tacka våra medlemmar för att ni stöttat vår SPF-förening genom att betala medlemsavgiften för 2021 - nästanalla är med, för vi är fortfarande ungefär 425 medlemmar!

Ni inbjuds även till vårt ”Årsmöte” den 14 juni kl. 14.00 i Brokehill, Brokhult. OBS! Ny lokal! Verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse m.m. kommer vi att mejla ut till de vi har mejladresser till, men handlingarna kan också hämtas i Föreningslokalen på Hantverksgatan 20 A, måndagen den 7 juni kl. 16.00 – 18.00, eller finns de på ”Årsmötet”.

Vi kan i år inte bjuda på någon fika på ”Årsmötet”, men deltagarna blir istället bjudna på entré med fika, på något av höstens månadsmöten.

Ni sitter utspridda i Brokehill under tak.Anmälan till Berit, tel. 076 – 853 14 36 senast 8 juni.

Efter ”Årsmötet” kan vi trycka upp vårt nyaÅrsprogram, som gäller fram till 1mars 2022.

Om det inte blir några negativa restriktionen från Folkhälsomyndigheten gäller följande:

Verksamheten inleds med ”Höstupptaktsmöte” den 9 augusti kl. 14.00 i Brokehill, Brokhult.

Månadsmötena i höst måste vi flytta till Kyrkbackssalen vid Älmhults kyrka p.g.a att Älmhults Församling har annan verksamhet i Församlingshemmet. Det finns + och – med lokalbytet.

I höst kommer vi även att utöka informationen om vår verksamhet. Utöver annonser i Veckobladet och på vår hemsida, kommer du att kunnat installera en ny SPF-app i din mobil. Där kommer att finnas om lokal SPF-verksamhet samt från distriktet och från riksförbundet!

Till din hjälp planerar vi i höst även att inbjuda till studiecirkeln ”Din smarta telefon”.

VÄLKOMNA till vår ”nystart”, efter 15 månader som ju varit jobbiga för oss alla.

SPF Seniorerna, Älmhult

Styrelsen, genom Berit Jönsson/ordf., tel. 076 – 853 14 36