Sillfest i Församlingshemmet 2024-07-11

• Nobilis underhåller
  • Jordgubbar, grädde och glass till efterrätt

Sillfest i Församlingshemmet Odensjö

Ett 40-tal pigga medlemmar mötte upp när det bjöds till sillfest i församlingshemmet i Odensjö. Vi möttes av fint dukade bord och en glag och trivsam stämningen infann sig snart. Sive hälsade alla välkomna och hoppades att alla hittat till rätt plats nu när Tallklinten håller på att renoveras. Han berättade om vad som tagits upp på senaste KPR-mötet.

På vårt nästa möte den 15 augusti blir det våfflor och tipspromenad i Hembygdsparken, med start kl 16.00. Även SPF Vrå/Lidhult är inbjudna.

Den 24 augusti är det Lingonbygdsloppet / Unnen runt och föreningen efterlyser personen som vill ställa upp och vara vägvisare.

Ulrik informerade om att Minivärlden i Ljungby söker frivilliga. Det finns många olika saker som man kan hjälpa till med.

Därefter bjöds vi in till det uppdukade bordet med matjesill, gräddfil, gräslök, potatis, ägg, bröd och sallad. Det smakade verkligen gott och det gjorde även efterrätten med jordgubbar, grädde och glass. Stort tack till matgruppen som ordnat allt detta.

Efter maten tog sånggruppen Nobilis sig ton. Gruppen består av fem gamla vänner som härstammar från Odensjötrakten. De inledde passande med "I denna ljuva sommartid". Därefter framfördes en trivsam blandning av kända klassiska melodier. Till största delen sjöng de a-capella men några instrument trakterades också. Efter extranummer tackades de med en varm applåd.

Kvällen avslutades med kaffe och god hembakad kaka. Lotterierna sålde som vanligt snabbt slut och nöjda med den trevliga kvällen begav vi oss av hemåt.

Nobilis består av Erik Jöneteg, Stefan Johansson, Anna Abrahamsson, Nina Ivarsson och Lars-Åke Persson.