Månadsmöte 16 januari

Medlemsmöte

Månadsmöte med musikunderhållning

Den 16 januari höll SPF Seniorerna Berga månadsmöte i Missionskyrkan Lagan. Börje och Göran, profiler från Lagan, underhöll ca 115 medlemmar, varav flera nytillkomna, med mycket uppskattad sång och gitarrspel. Repertoaren innehöll musik av varierande slag bland annat av Dan Andersson, Pete Seeger, Alf Hambe och Sven Ingvars.

Efter underhållningen serverades kaffe och semlor, som medlemmarna intog under glatt samspråk. Ordföranden Thage Andersson berättade om planerade aktiviteter under våren. Det blir både återkommande månadsmöten med olika typer av underhållning, gemensamma promenader och luncher på olika platser samt även ett antal företagsbesök. Erland Andersson informerade om resan till Falkenbergsrevyn samt om kortspel. Medlemmarna kunde förse sig med folders där det fullständiga programmet presenterades. Avslutningsvis var det dragning på lotterierna, där man kunde välja vinster från det välfyllda prisbordet.

Nästa träff blir årsmötet den 20 februari.

Lena Ivarsson