Julfest 2019-12-12

Julfest på Lagadalens Restaurang

• Milan Krejzci.

Julbord med SPF Seniorerna Berga
SPF Seniorerna Berga har avslutat året med julbord på Lagadalens Restaurang i Lagan. Efter en stunds glöggmingel var det dags att ta för sig av det välfyllda julbordet, det kalla och det varma.
När vi var mätta stod kvällens underhållare, Milan Krejci beredd att ge oss ett finstämt och omväxlande program av julsånger från olika länder, och berättade hur olika julen kan firas. Milan fick också igång oss i allsång.
Snart var det dukat till dessert med ris ala malta , ostkaka och annat julgodis, Mirko och "Tasse" såg verkligen till att vi trivdes.
Erland gjorde en kort resume över året som gått. Ett varierat program på våra månadsmöten har lockat stor publik, och många nya medlemmar. De fysiska aktiviteterna bowling, boule och bordtennis har fler och fler utövare, och utbyte med andra föreningar ger en extra stimulans.
Karin och Gudrun hade knåpat ihop ett fint lotteri med julblommor som vinster som uppskattades av lyckliga vinnare.
Alla önskades en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR och välkomnades till nästa månadsmöte den 20 januari då Alex och Nanna står för underhållningen.