Julbord på Lagadalen

Julbord på Lagadalen 2016.12.09

• Vittarydsskolans Lucia

SPF Seniorerna Berga har avnjutit årets julbord på Lagadalens Restaurang. 88 personer kom i god tid för att mingla med glögg och att köpa lotter. På borden låg ett klurigt frågeformulär med jultema som krävde eftertanke för att lösa.
Årets luciatåg kom i år från Vittarydsskolans klass 5-6, som under Axel Thuressons ledning framförde en stämningsfull mix av jul-och luciasånger. Sedan var det dags att ta för oss av allt det goda på julbordet. Väl mätta passade vi på att ha dragning på lotterna. Vinsterna bestod av blomstergrupper som arrangerats av flinka medlemmar. Svaren på julfrågorna gicks igenom innan vi tog oss an en god dessert.
Erland Andersson tackade för att medlemmarna så flitigt deltar i föreningens arrangemang och önskade alla en God Jul och ett Gott Nytt År.