Medlemsmöte.

Upptaktsmöte den 19 augusti

Säsongsupptakt på Bolmsö.
130 personer samlades för SPF Bergas säsongsupptakt på Bolmsö. På programmet stod underhållning med Inge Fridén. Inge har en bakgrund som orkestermedlem i dansbandet Garvis från Växjö. Han accompanjerade sig själv på gitarr. Dessutom hade han, som han sa, ”orkester med mig komprimerad i en låda”. Inge sjöng en blandad repertoar med låtar av bl a Olle Adolphson, Owe Thörnqvist, Lill-Babs och Elvis Presley. Mellan låtarna småpratade han trivsamt och levererade skämt som underhöll publiken.
 Efter underhållningen bjöds det på smörgåstårta med måltidsdryck och, som avslutning, kaffe och rulltårtebakelse. Bolmsögänget, som hade dukat och iordningställt lokalen på utmärkt sätt, ilade mellan borden och agerade serveringspersonal på ett föredömligt sätt. Vår ordförande Thage Andersson informerade om att kortspel startar upp igen den 28 augusti, bordtennis den 2 september och bowling den 3 september. Dessutom deltar vi med information om vår verksamhet på Lagandagen den 7 september. Det gavs också möjlighet att anmäla sig till Lailas hemliga resa den 18 september samt till Falkenbergsrevyn den 9 och 23 februari. Även kalkonmiddag i Ryssby och julbord i Södra Ljunga aviserades. Anmälan till dessa middagar görs dock vid senare tillfälle. I programbladen, som samtliga fick med sig, fanns information om höstens övriga program och aktiviteter. Det blir företagsbesök, gemensamma månadsmiddagar och promenader. Närmast väntar lunch på Matkällaren i Värnamo den 30 augusti.
Efter en avslutande lotteridragning, där det blev många nöjda vinnare, tackade Thage arrangörerna på Bolmsö för allt gott och trevligt och avslutade med att hälsa välkomna till nästa månadsmöte i Missionskyrkan, Lagan den 16 september kl 14.00, då Hebbez underhåller.

Med penna Lena Ivarsson
Med kamera Iréne Andersson