Månadsmöte den 20 april 2018

• Förre ordförande Alf Englund checkar in på mötet.
  • Vår sångledare Lottie sjunger verserna och kören stämmer in i refrängen på "Sjung och le".
  • "Kan du vissla Johanna?" sjöng herrarna och damerna svarade förstås "Javisst kan jag det!".
  • Ljungby Manskör bjöd på ett omväxlande program under ledning av Walter Berggren.
  • Förre ordförande Alf Englund checkar in på mötet.

Ordförande Gun Oscarson hälsade alla välkomna till månadsmötet.

SPF-kören "Sjung och le" framförde under ledning av Lottie Jernberg Bergman sångerna Sjung och le, Ovan regnbågen och Kan du vissla Johanna!. Solveig Lameksson ackompanjerade till piano.

Vår trafikombudsman Bengt Swahn redogjorde för hur man parkerar i ruta med bil respektive elcykel och 4-hjulig elscouter.

Torbjörn Skogh, snickare från Agunnaryd, berättade att han gärna står till förfogande om vi vill ha utfört diverse göromål, som snickeri, målning och murarbeten. Hans firma Byggkraft lämnar 15% rabatt till oss SPF-are.

Alf Englund talade om resor som planeras.
Det finns platser kvar för resan "Poppe, krukor och småkakor" den 29 maj. Resa till Gunnebo slott den 27/8, platser finns kvar.
Ryssbybuss anordnar en resa på Göta Kanal den 10/7 - 11/7 med övernattning på bra hotell. Pris: 2500 kr. Anmälan till Ryssbybuss.
Dagbio den 26/4: "En sista semester".

Per Hultbäck informerade om "paddeltennis". Fyra spelare spelar tennis i en glasbur. Lokal finns bakom "Friskis o Svettis".

Örjan Larsson talade om kommande företagsbesök hos Swepak i Liatorp i maj.

Gun Oscarson meddelade oss, att vi är 565 medlemmar, att distriktsfinalen i "Hjärnkoll" går av stapeln den 7 maj, där vi har 3 lag av åtta från Ljungby.
Glöm inte att teckna er för sillunch den 19 juni!

Efter fikapausen var det dags för dagens underhållning.
Ljungby Manskör under ledning av Walter Berggren äntrade scenen. Presentatör var Ove Finnhult, som ledsagade oss via något underfundiga vändningar till ett varierat utbud av sånger. Bland dessa Ring Ring, Stetsonhatt, Smedsvisa, till Räck ut din hand, där Lars Oscarson var solist i verserna.
Vidare Edelweiss, Älskvärda flicka, Fling Fling, till de traditionella vårsångerna Vintern ra... och Glad såsom få...

Gun Oscarson avtackade manskören och delade ut varsin vacker ros.

Nu ser vi fram emot ett lika lyckat majmöte.
Lena Finnhult