Cykling på Ven i strålande sol.

Vi var 19 pensionärer som gav oss iväg från Equmeniakyrkan mot Landskrona och vidare till Ven. Solen strålade från en klarblå himmel och allas humör var på topp.
Framme på Ven smakade det gott med medhavd fika innan vi letade upp våra cyklar bland alla hundratals. Alla hittade cykeln där nyckeln passade och vi gav oss iväg på smala grusvägar. Ibland fick vi leda cykeln både uppför och nedför backarna. Det blev en hel del pauser och Berndt och Elisabeth passade på att bada. När vi kom fram till Kyrkbacken smakade lunchen bra på Vens Hamnkrog. Det serverades både köttbullar, Fish and chips och lite annat tex. öl. Åter en backe att gå och så var vi uppe vid St Ibbs kyrka från 1200 talet och en underbar utsikt över havet mot Danmark. Cyklingen gick vidare och nästa stopp blev Hvens destilleri där det tillverkas whisky. Framme vid Tycho Brahe cyklade en del vidare ner över sädesfälten och utsikten mot Danmark och några var nöjda med att sitta i solen och njuta. Cyklarna lämnades tillbaka och dagen avslutades med glass tillverkad på Ven. Alla var nöjda när vi tog färjan tillbaka till Landskrona och bilarna vidare till Ljungby.
Tack alla för en härlig dag