Cykelutflykter 2021

Vi har i år lagt till cykelutflykter i vår verksamhet. Det är en mycket uppskattad aktivitet, som är lämplig detta år med restriktioner p g a coronapandemin.

Hanefors våtmark, Ingelstad 3/5 2021
Det var en härlig cykelutflykt! 14 spf:are cyklade i ett underbart försommarväder till Hanefors våtmark i Ingelstad. Cykelfärden gick på sydostleden, så vi kände oss trygga utan farlig trafik. Väl framme avnjöt vi medhavd fika vid Skyeån.

Tack Arne för en trevligt upplagd runda!

Länk till bilder från cykelturen

Sandgårdslandet, Nistenkanalen m.m. 17/6 2021
11 pigga spf:are samlades vid Björkeborg för cykelrunda i det vackra sommarvädret.

Arne ledde oss iväg österut till Sandgårdslandet vid Fiskestadssjön, där vi tog drickapaus.

Sedan gick färden vidare till den nyanlagda våtmarken med flera dammar vid Nistenkanalen.

Cyklingen gick sedan vidare mot Söftestorp, där det var dags för fikapaus vid gamla skolan. Efter fikapausen trampade vi vidare mot Kvarnamåla och körde på sydostleden till Kåranäs stugby.

Sista trampet blev till Väckelsång, där vi var fyra kvar efter att lämnat av deltagare utmed rundan. Arne hade fått till en trevlig runda på 22 km och i lugnt tempo tog den 3 timmar.

Länk till bilder från cykelutflykten