SPF Häggens pubafton 22 november 2019

Styrelseledamoten Ingbritt Dupuich kunde hälsa ett 50 - 60-tal medlemmar välkomna denna kväll, då även SPF Seniorerna Rönnen var inbjudna. Underhållare för kvällen var ”Lelle” som på ett lättsamt sätt framförde många gamla godingar.

Stämningen var på topp bland seniorerna, som med ett glatt humör hade slutit upp för en trevlig kväll i Lemon Trees lokal. Redan från kvällens början var dansgolvet fullt med mycket dansanta par.

Svetten lackade men det hindrade inte från att dansa vidare, när Lelle spelade upp låtar från Vikingarna, Elvis och andra kända artister. Speciellt trevligt att några nya medlemmar var med.

Sara och IngBritt genomförde under kväller ett försök till frågesport, men deras röster dränktes av allt sorl från dansgästerna. Vinnarna av denna tävling var glada dansgäster, som satt bra till. Vi säger än en gång grattis till dem.

Det som blott var en idé från programkommittéen från början blev till succé. Vi hoppas att detta blir startskottet för nya pubaftnar till våren och att ännu fler ansluter sig – både för nöjets och hälsans skull!

Att få svänga sina lurviga och samtidigt veta att ett gott skratt och att röra på sig förlänger livet. Det är något att lägga på minnet!

Gun Lindkvist