Sommarmöte i Forneboda

Ett 50-tal medlemmar tog sig till Forneboda klubbstuga 11/7-24

SPF Seniorerna Mörrum firar sommarmöte i Forneboda klubbstuga varje juli, det har blivit tradition. I år hade vi tur med vädret.

Vi började med att gå Kerstins (K.) kluriga tipspromenad. Sen smakade kaffe och sommarbakelse gott, mycket prat längs med alla borden. Inga informerade om kommande arrangemang, anmälningsuppgifter finns här på webben. De som vunnit i aktivitetslotteriet på Folkhälsoveckan fick sina priser som olika företag sponsrat med. Listan över sponsorer . TACK alla sponsorer.

Under kaffet rättade Kerstin alla tipskupongerna och tre vinnare, varav den första hade alla 12 rätt, fick komma fram och hämta choklad som ICA Maxi, Karlshamn skänkt, TACK!

Kristina Eriksson underhöll oss med sång, gitarr och durspel. Trevliga sånger och lite minnen från Kristinas barndom när hon bodde i området. Vi fick tralla med när vi kunde och Kristina tackades med en rungande applåd.

FOTON FRÅN FORNEBODA 2024.pdf

Grillmästarna hade under tiden grillat var sin korv, vi var välkomna ut i det gröna och hämta korv, bröd och dricka. Medan vi åt den goda korven så grillade man ytterligare en korv var.

Vi samlades inne igen för lottdragning, vinstbordet var fullt med bl a två kassar från månadens sponsor Coop Mörrum men också många skänkta vinster, TACK! Även överbliven korv (ogrillad) med bröd fanns att välja bland.

Ordförande tackade alla som gjort det så trevligt för oss, påminde om nästa månadsmöte 8/8-24, anmälan till vinprovning och musikfilmsbio. Mätta och belåtna tog vi oss hemåt.