Ordförande Kerstins sommarbrev

Vår kära ordförande i SPF Ronneby har skrivit sommarbrev som sammanfattar vad som hänt under första halvåret och vad som komma skall i vår förening. Nytt spännande programblad med bilagor om utflykter mm kommer om ett antal veckor i brevlådan som vanligt!

Ronneby ställde upp med 3 herrlag, 2 damlag och 2 mixlag i DM i boule

Spännande på Jernvallen! En väl genomförd tävling i solsken! Tack alla som hjälpt till med genomförandet. Ett speciellt tack till Kerstin som ställt upp för nionde gången i dessa DM i boule!

SPF´s egna våffeldag blev det torsdagen den 30 maj! En solig och skön dag i goda vänners lag!

Ca 200 våfflor gräddades och fylldes med grädde och sylt. Kaffe därtill! 90 medlemmar slöt upp! Bälgakompisarna spelte upp så det stod härliga till! Klicka gärna på länken nedan för bilder och text!

Under hälsoveckan hände det saker minsann!

Vår samlingslokal Rosa Huset behövde en ansiktslyftning. Samtidigt pågick våra studiecirklar plus alla aktiviteter enligt utsänt programblad. Se sid 2 i reportaget nedan!

SPF:S DISTRIKTSMÄSTERSKAP I GOLF 2024

Årets mästerskap spelas den 13 juni på Boa- Olofström GK. Varmt Välkommen! Annette Nordqvist Ansvarig för distriktsgolfen. Se inbjudan nedan!

Nu börjar folkhälsoveckan! Ta tillfället i akt och rör på dig samt prova på något nytt!

Se SPF Ronnebys program nedan.. Det är en hel del man kan hitte på! Prova på något nytt! Till exempel Pickleball på onsdag den 22 maj i paddelhallen på V:a Industrigatan 6. Kom kl 14.30 instruktörer finns på plats! Slå ett slag för din hälsa!

Pubträff på KJ,s! Alla seniorer 65+ är välkomna

Seniorsamordnarna Hälsofrämjande och Förebyggande verksamhet i Vård och Omsorgsförvaltningen anordnar i samarbete med KJ,s restaurang Ronneby en träff för seniorer med mat och underhållning i pubmiljö. Lättillgänglig parkering vid Willys samt busshållplats intill. OBS! anmälan till Seniorsamordnare Marona 0457–617818 senast 24/5 Varmt välkomna!

Månadsmöte i maj på Bergslagskrogen

Vårsommaren är här! Man behöver inte så mycket kläder och garderoben på Bergslagskrogen var nästan tom. Sista månadsmötet på våren men inte sista mötet innan höstprogrammet kallar på oss!

Sparrisresan till Lübeck 7 - 9 maj.

Sommar och sol var med oss hela tiden. En jättefin tredagars tur i Trossöbuss regi! Sparris, marsipan och tysk energidryck, mm lockade ett trettiotal glada medlemmar till denna resa. Se reportaget nedan!

EUROVISIONSSCHLAGER FESTIVALEN VISAS PÅ STORBILD PÅ TORGET!

När? Lördag den 11 maj kl 21.00! Hundra första får en fjäderboa! Se även hela sommarens program på Ronnebys torg nedan.