Månadsbrev Juni

Hej Alla i midsommartid!

Tänk vad tiden rusar i väg och midsommar står för dörren. Tar vi en liten blick bakåt i tiden så är det inte så länge sedan vi hade pandemin med alla dess restriktioner. Idag kan vi åter leva i stort sett ett normalt liv. Självfallet skall vi vara försiktiga och tänka oss för då vi umgås i större samlingar.

Vad har då hänt den senaste tiden inom SPF Seniorerna Eringsboda-Tving? Det började redan i november 2021 då vi skickade in en ansökan till Stiftelsen Sveriges Nationaldag om att få oss tilldelade en fana. Det slutade den 6 juni 2022 på Sveriges nationaldag då 7 föreningar fick ta emot varsin fana ur Konungens hand i samband med att Olofströms kommun firande 50 år där såväl kungen som drottning var närvarande. En av dessa föreningar var SPF Seniorerna Eringsboda-Tving och fanan togs emot av ordföranden i föreningen.

Den 15 juni 2022 var vi 36 medlemmar som samlades på ”Gölabacken” i Eringsboda för att grilla och ha trevligt och inte minst för att lyssna på Claes och Eva som underhöll oss med både skönsång och lite allsång. Även denna gång hade vi tur med vädret. Några regndroppar men solen tittade fram.

Samlingarna vi haft på fredagar i ”Byahuset” i Eringsboda tar nu sommarlov och denna aktivitet kommer att starta igen i slutet av augusti.

Närmast på den preliminära agendan stod att vi skulle göra en utflykt den 4 juli 2022, men styrelsen beslutade att ställa in denna och i stället satsa på resan med ångaren ”Thor” på Helgasjön den 15 augusti 2022. Hittills har vi fått in runt 40 anmälningar, men det finns fortfarande några platser kvar för de som ännu inte anmält sig.

”Tänk på att tiden är den enda resurs som inte kan förnyas!”

Styrelsen för SPF Seniorerna vill tillönska alla våra medlemmar en riktigt GLAD och TREVLIG MIDSOMMAR!

Jan-Owe K