Nyheter

VARNING! Nätbedragare tar inte semester! Per mail, SMS eller mobil! Var misstänksam!

Ett bedrägeriförsök uppmärksammades i SPF Lyckå helt nyligen. Ett mail kom till styrelsemedlem att snarast betala en räkning som snart skulle förfalla. Var misstänksam så fort man uppmanas betala så fort som möjligt 100 % bedragare ligger bakom! BETALA ALDRIG NÅGONTING PÅ UPPMANING utan noggrann bakgrundskoll! Banker, polis etc skickar aldrig ut uppmaning om inbetalning per mail, SMS eller mobil! Får du mail med avsändare ex.vis din ordförandes namn så kolla avsändaradressen i mailet så ser du att adressen ser konstig ut eller inte stämmer. Meddela ordföranden omedelbart för kontroll! Gör motsvarande kontroll även för SMS och samtal! Det förekommer uppmaning att swisha tillbaka pengar på grund av felaktiga inbetalningar till ditt konto. GÖR INTE DET! Kolla med din bank! Uppge aldrig kontonummer eller logga in på bankid på annans uppmaning. Polisanmäl misstänkt bedrägeri! Se länken nedan!

Region och kommuner i Blekinge kraftsamlar om äldres psykiska hälsa

Under 2024 inleds ett arbete för att skapa förändring på samhällsnivå för äldres psykiska mående i Blekinge. Vi tror att du eller du och din organisation kan göra skillnad och vill därför bjuda in dig till en kraftsamling i höst.

Obs ! Distriktsmästerskapet i Golf den 13 juni är inställd! Obs

Tävlingen är alltså inställd och det på grund av för få anmälda! Vänligen meddela berörda i din förening.

SPF Blekinge har genomfört sitt DM i boule tisdagen den 4 juni

I strålande väder på boulebanan vid Jernvallen i Kallinge var det match! Vilka skulle vinna denna gång i klasserna herr, dam och mix? Inga prispengar men väl äran!

Påminnelse om SPF:S DISTRIKTSMÄSTERSKAP I GOLF 2024

Obs! Tävlingen är inställd! Obs! Årets mästerskap spelas den 13 juni på Boa- Olofström GK. Anmälan är öppen 19 maj – 12 juni 2024 via Min Golf, golf.se till Boa-Olofströms GK Varmt Välkommen ! Annette Nordqvist Ansvarig för distriktsgolfen.

Anmälningstiden till Fyrlänsfesten i Huskvarna är förlängd!

Fyrlänsfest/sommarfest i Huskvarna Folkets park den 8 augusti. En dag med härlig underhållning och nyttig information. Se inbjudan nedan. Obs! Anmälningstiden till Fyrlänsfesten är förlängd till den 30 juni! Priset för Blekinge SPF-medlemmar är 500 kr för allt enligt programmet inklusive bussresan. Varje förening har fått ett antal platser garanterade i buss som går från Blekinge till Folkets Park i Huskvarna. Turlista meddelas när anmälningarna är klara. Varje förening har fått ett antal platser så anmäl dig direkt till din förening om du vill komma med! Deltagare ska betala till sin förening senast 30 juni. Efterhand som föreningen får in anmälningar så meddela detta till Yvonne Andersson 073 3313042 eller mail; yvonnegunandersson@gmail.com. Vi måste ha koll på detta kontinuerligt för att kunna anmäla från reservlistan. Se inbjudan nedan.

SPF:S DISTRIKTSMÄSTERSKAP I GOLF 2024

Årets mästerskap spelas den 13 juni på Boa- Olofström GK. Varmt Välkommen ! Annette Nordqvist Ansvarig för distriktsgolfen. Se inbjudan nedan!

Seniorgruppens sista möte i vår!

Seniorgruppen har tre möten per år. Det andra mötet ägde rum i maj.

Varning! Viktigt meddelande om ny medlemsavgift!

Påminnelse till alla medlemsregisteransvariga i föreningarna i Blekingedistriktet. VIKTIGT ! Kommer ni att ändra medlemsavgiften för år 2025 måste ni ändra i det nya medlemsregistret Innan den 31 maj 2024. har ni problem så ta kontakt med Yvonne 0733-313042. VIKTIGT!

Lars-Göran Sandén informerade om Framtidsfullmakt på Temadagen den 16 april.

Här finner du föredraget samt tillhörande lämpliga blanketter. Klicka på länken nedan.

Inbjudan till Fyrlänsfesten/Sommarfest 8 augusti 2024. En dag med härlig underhållning!

Priset för Blekinge SPF-medlemmar är 500 kr för allt enligt programmet inklusive bussresan. Varje förening har fått ett antal platser garanterade i två bussar som går från Blekinge till Folkets Park i Huskvarna. Turlista meddelas när anmälningarna är klara. Varje förening har fått ett antal garanterade men begränsade platser så anmäl dig direkt till din förening om du vill komma med! Deltagare ska betala till sin förening senast 25 maj. Efterhand som föreningen får in anmälningar så meddela detta till Yvonne Andersson 073 3313042 eller mail; yvonnegunandersson@gmail.com. Vi måste ha koll på detta kontinuerligt för att kunna anmäla från reservlistan. Se inbjudan nedan.

Temadag Framtidsfullmakt 16 april i Soft Center

Den 16 april bjöd SPF Blekingedistriktet in alla intresserade samt KPR/KSR, RPR och folkhälsoansvariga till temadag med tema Framtidsfullmakt. Se inbjudan nedan samt Eva Holmbergs rapport. Blanketter som presenterades lämpliga som framtidsfullmakter finns också länkade nedan men återfinns även på Distriktets hemsida Under Blanketter. Ladda ner blanketterna på datorn för att fylla i dem och skriva ut för underskrift. Obs Det krävs 2 underskrivna original per fullmakt. Obs!