”Frivilliga motverkar ofrivillig ensamhet hos äldre”.

För att kunna nå föreningar, distrikt och medlemmar med erfarenhet av aktiviteter och verksamhet för att motverka ofrivillig ensamhet bjuder förbundet in till ett digitalt uppstartsseminarium och workshop!

Missa inte konferensen om seniorernas boendefrågor

Hur rustar vi oss för äldrelivet i och mellan husen? Den 29 oktober följer vi upp det omtyckta seminariet Med hemmet som primär instans för livets alla hälsofaser som genomfördes den 10 september. Inbjudan gäller även Er som inte kunde vara med den 10 september.

Ordförande/KPR/RPR konferens 10 sept.

Ett drygt fyrtiotal personer från distriktets föreningar hade hörsammat inbjudan till årets ordförandekonferens på Ljungskile folkhögskola. Konferensen ingår i en seminarieserie om seniorernas boendefrågor. Nästa tillfälle blir den 29 oktober.

Ögats dag 11 okt

Varmt välkomna till Ögats dag som går av stapeln den 11:e oktober på Bohusläns Museum, Museigatan 1, Uddevalla.

Nu samlar vi föreningarnas programblad på ett ställe

Ta del av varandras programblad på Bohusdistriktets hemsida. Här får du tips om föreläsningar, underhållare, resor och aktiviteter inför nästa år.

Nytt från Tillsammans - Mindre ensam nr 3, 2024

SPF Seniorerna verkar för att minska ofrivillig ensamhet och motverka social isolering bland äldre personer. Nyhetsbrevet innehåller mycket intressant information.