Underhållning med gladjazz av Stream Stars Band

• Stream Stars bestående av Ralpf Henrikson trumpet och sång, Jüri Perem klarinett och tenorsaxofon, Christer Åkerskog piano, Dag Söderberg gitarr och banjo och Peter Browall " elektrisk stol " och sång, vilka syns i bild. Syns inte i bild gör Dag Söderberg gitarr och banjo och Thomas Johansson bas.
  • Birgit Tengfjord med en lotterivinst på huvudet
  • Stream Stars bestående av Ralpf Henrikson  trumpet och sång, Jüri Perem  klarinett och tenorsaxofon, Christer Åkerskog   piano, Dag Söderberg   gitarr och banjo och Peter Browall   " elektrisk stol " och sång, vilka syns i bild. Syns inte i bild gör Dag Söderberg   gitarr och banjo och Thomas Johansson   bas.
  • Birgit Tengfjord med en lotterivinst på huvudet

Ett 60-tal medlemmar hade mött upp och hälsades välkomna till oktobermötet. Bengt Jinfäldt, ordförande, informerade om valresultatet till riksdagen, där endast sex över 65 år, blev invalda. Ett något skralt resultat med tanke på hur många vi är i Sverige över 65 år. Bengt vill också att vi hjälps åt att få fler medlemmar till föreningen. Lämna gärna tips på vad som kan göras för att öka intresset att komma till våra aktiviteter och möten. På vår hemsida finns all information om aktuella aktiviteter. Nästa vecka, 25 oktober, är det studiebesök på Rydals museum.
Vår reseansvarige, Barbro Niklasson, informerade om kommande resor till våren, såsom Falkenbergsrevyn 1 mars och en 4-dagars resa till Römö-Sylt den 30 maj-2 juni. Anmälningslistor cirkulerade och intresset har visat sig stort.
Efter vi serverats kaffe och en god smörgås, som vårt utmärkta köksteam stod för, var det dags för underhållning. Denna stod Stream Stars Band för, som består av sex muntra musikanter. De spelade en gladjazz som fick det att spritta i benen. En mycket underhållande och bra musik blandad med en och annan rolig historia. En av bandmedlemmarna spelade på en "elektrisk stol" med diskborstar. Historien kring stolen och hur den kom till var mycket roande.
Sedvanlig avslutning med dragning av lotteriet. Nästa möte blir den 15 november då Bert Owe Lundqvist från Hälsö kommer och underhåller med sång, musik och berättande.

Text: Maj-Britt Fröberg
Foto: Barbro Niklasson