ÅRSMÖTE OCH MEDLEMSMÖTE, POESI MED DIKTER GENOM ÅRSTIDER

När restriktionerna släppte den 9 februari kunde vi åter igen samlas till medlemsmöten. Torsdag 10 februari 2022 var det dags för årsmöte i Ekenkyrkan, Kållered. Vi var ett 50 tal som träffades och började med att ha årsmöte med traditionella val till styrelsen. Årsmötet avlöpte som vanligt smidigt med val o.s.v. En aktivitetsgrupp har bildats med Barbro Niklasson som ansvarig. Vi söker fler intresserade medlemmar som vill ingå i denna grupp. Ordförande Peter Jansson avtackade med blommor Barbro Niklasson och Torsten Fredriksson, som avgick från styrelsen efter många års styrelsearbete. Gunnar Trenning, som fyllt 90 år uppvaktades också med blommor.

Efter kaffestunden med goda smörgåsar från köket hälsades Ingrid Sandeen Bengtsson välkommen. Ingrid presenterade ett lyrikprogram bestående av dikter av våra mest älskade svenska poeter. Hon började med Karin Boye och fortsatte vidare med Tranströmer, Hjalmar Söderberg, Bo Bergman, Kristina Lugn m.fl. Dikterna framfördes på ett mycket underhållande och trevligt sätt och ibland som ett skådespel, vilket åskådliggjorde innehållet på ett roligt vis.

Vi avslutade som brukligt med lotteridragning. Nästa medlemsmöte ses vi i Johanneskyrkan den 10 mars då det blir Refräng Bingo med Tobias Herbertzon.

Maj-Britt Fröberg