Senaste nytt / nyhetsarkiv

??? VÄLJ RUBRIK SJÄLV...

22/6 ??? VÄLJ RUBRIK SJÄLV... ,17/5 FREDAG: AJ, AJ, AJ, 6/5 ”DET ÄR REN STÖLD!”, 12/4 FREDAG: GOLF, 5/4 FREDAG: VAGGAN, 22/3 FREDAG: AI – HOT ELLER MÖJLIGHET? III, 15/3 AI – HOT ELLER MÖJLIGHET? II, , Gå vidare på länk nedan.

2024-06-20 Musikcafé på Creperiet

"En härligt lagom varm och solig sommardag i den lummiga och blommande fina gamla Råda Säteri-miljön, bjöds idag på välkända Swingwarz musik... ...Så mysigt! Vilken njutbar avkoppling! Tack, härliga Swingwarz!" skriver Britt-Marie Wiezell nedan

En titt i arkivet: Leif Allvin et consortes

Leif Allvins aktiviteter utgör en stor del av arkivet, så var beredd på en tidsresa med många minnen under de 14 år som finns dokumenterade. Det blir inte en novell. Ej heller en roman. Nej det blir en romanserie i tio delar (tills vidare). - Trevlig sommarläsning.

99% chans till uppehåll! Musikcafé på Creperiet torsdag den 20 juni kl. 12 -14

En efterlängtad repris på förra årets succés. "Swingwarz eminent five kvintett" spelar i det fria vid Crêpe et Ciel, på Råda Säteri. Var och en inhandlar fika efter behag på Creperiet. Ingen kostnad i övrigt. Ta gärna med någon vän som ännu inte är med i Vintergäcken.

Onsdagen 28 augusti 2024 kl. 10:20 - c: a 13:30. Besök på Göteborgs Konserthus

Göteborgs Konserthus är mer än bara vackra konsertlokaler och foajéer. Följ med på en guidad tur och se vad som egentligen pågår bakom kulisserna. I priset ingår också lunch i restaurangen. - Betalning senast den 14 augusti - Max 25 personer

En titt i arkivet: "HITTA UT" friskvård av högsta klass

I ett par år ägnade Inger och Claes Green sig åt att sätta ut kontroller på platser i extra skön eller intressant natur, alternativt med en intressant kulturell betydelse. Vi var många som fick undervisning tillsammans med en underbar promenad .

Månadsmötet torsdag den 13 juni kl 15.00, INSTÄLLT

Efter studier av väderprognosen har har vi i samråd med orkestern tvingats besluta att ställa in spelningen på kulturhusets terrass. - Vi hoppas på bättre lycka med vädret den 20 juli kl. 12.00 på Creperiet, och önskar alla EN SKÖN SOMMAR.

En titt i arkivet: Golf

Golf är inget Vintergäcken har på programmet. Men så många medlemmar golfar, att resekommittén funnit för gott att ordna en matresa, (förlåt), golfresa, varje år sedan 2020

VÄSTSVERIGE tipsar: Tio utflyktsmål + sex glassiga tips + sju museer du inte får missa

Sommaren ska självklart vara en rolig händelse för alla, oavsett storlek på plånboken. Så här kommer våra bästa tips på plånboksvänliga aktiviteter under sommaren. Alla tipsen når du enkelt med kollektivtrafiken.

En titt i arkivet: Gunnar Häggström

Gunnar omnämns i vart och vartannat inlägg om månadsmöten. Men det går att vaska fram några inlägg som är väl värda att läsa.

En titt i arkivet: Resor, Falkenbergsrevyn

Falkenbergsrevyn har under många år varit mycket populär i bland medlemmarna. I arkivet finns referat från 2012. I flera år var det Lennart Johansson som stod för de fylliga och initierade referaten. - Då årets revy "TVÄRDRAG", nu finns på SVT play är det läge för "En titt i arkivet".

Konstresa till Halland fredag den 11 oktober

- Första stoppet är i charmiga Hishult konsthall som ligger några mil söder om Halmstad. Här får vi en guidad tur i konsthallen men också ute i parken om väder och vind tillåter. - Därefter Mjellby konstmuseum. Där får vi en guidad tur om Halmstadgruppen.

Spårvagnstur och Crime Walks 18 september

Följ med på en guidad rundtur om Göteborgs kriminalhistoria under stadens första 300 år. Turen går med Långedragsvagnen. Startar och slutar på Drottningtorget. Hör om spöslitningar, kriminella disponenter, promenadkäppsdråp, förbrytarligor och mycket mer.

Tisdag den 11 juni, BILJETTSLÄPP,  Lunchteater som AFTER WORK

På tisdag 11 juni klockan 12.00 släpps biljetterna till ett gäng after work-föreställningar i höst. Dessa biljetter bokas INTE genom teaterombuden utan direkt på Göteborgs Stadsteater, enligt nedan.

Squaredans på Blåbärskullen, Mölnlycke 7 eller 21/8, 18.00–19.00

Squaredans passar perfekt för oss äldre. Inga hopp och skutt, bara promenad rakt fram och i svängar. Squaredansföreningen i Mölnlycke bjuder in till två "Prova på-kvällar". Inga förhandskunskaper krävs! PASSA PÅ ATT PROVA! Ingen föranmälan, men om du vill fråga något så hör av dig, Ingrid Timle 070 650 24 03

BOSSES JAZZNYTT 8 JUNI 2024

Obs! Gratisjazz på Bella Parc och Flunsåsparken i Sommarjazzen - Glöm inte Göteborgs jazzfestival Trevlig sommar, Mvh / Leif Allvin

En titt i arkivet: Stavgång med Sjövalla

Måndag den 10 juni går vi runt Finnsjön och avslutar vårsäsongen med kaffe på Finnsjögården. - Samtidigt tackar vi Inger och Claes för att de varje måndag manar ut oss på en stavgångsrunda.

Glatt i kön när teaterombuden fixade 168 biljetter

"Vi var ett piggt gäng på 9 personer som fixade 168 biljetter till höstens lunchteaterföreställningar. Vi hade trevligt och lärde känna varandra och andra". Maggan

2024-05-30 Discgolf, stilstudier

Ove Sjöstrand fotograferade på avslutningsrundan av vårens Discgolfträning. -- Och NEJ, det är inte dags att slänga disken i soptunnan. Träningen kör igång i höst igen.

Nationaldagsfirande vid Mölnlycke kulturhus, torsdagen den 6 juni klockan 15.00 - 16.45

Tal, musikunderhållning, välkomnande av nya svenska medborgare samt utdelning av kommunens priser och stipendier. Firandet sker utomhus, på baksidan av kulturhuset. Tag gärna med en egen stol eller filt att sitta på. Vi bjuder på kaffe, festis och kaka. Varmt välkommen!