2019 03 12 Wine Mechanics, Slakthuset

"Efter vinprovning och god lunch under gott samspråk gick 16 Vintergäckare hem och säkert kommer många att fråga efter Wine Mechanics viner på systembolaget i Mölnlycke", skriver Peter Dinsdale.

• Kenneth Gustavsson med sina medarbetare på stadsvineriet i fd svinhuset.

Peter Dinsdale:

Wine Mechanics 12 mars 2019

Har just varit på en mycket trevlig guidning runt i Wine Mechanics lokaler i Gamlestaden. En av grundarna, fd. fotbollsproffset Kenneth Gustavsson, tog emot oss och berättade om hur han och en vän startade Göteborgs första stadsvineri. Vi fick se nya, moderna ståltankar och ektunnor för lagring i nyrenoverade, rymliga lokaler i den gamla slakthusmiljön. Kenneth svarade på alla frågor om både
ekonomi och vinframställning. Efter vinprovning och god lunch under gott samspråk gick 16 Vintergäckare hem och säkert kommer många att fråga efter Wine Mechanics viner på systembolaget i Mölnlycke.

Peter Dinsdale

Deltagarna lyssnade andäktigt...

...när Kenneth berättade.

Och så var det dags för avsmakning av "Fistful of Love", "Gimme Gimme Gimme" och "Wine Mechanic". Se mer om Wine Mechanics och om vinerna på Wine Mechanics hypade hemsida.

Text: Peter Dinsdale

Bild o bildtext. Bengt G Bengtsson