WANTED! Queen Elisabeth II Look-alike, och andra statister

Till filmen "Triangle of Sadness", som regisseras av Ruben Östlund sökes statister och någon som kan likna Drottning Elisabeth II till en mycket rolig scen. Läs mer nedan.

• Bild från Wikipedia.

Yvonne och Leif Allvin har tidigare medverkat som statister vi filminspelning. De har därför fått nedanstående inbjudan att verka som statister i den nya filmen "Triangle of Sadness". Till den sökes också en någon som kan likna Drottning Elisabeth II till en mycket rolig scen. Något för dig?

Hej!

Förra året var min kollega Pauline i kontakt med er angående filmen "Triangle of Sadness". Dessvärre sköts inspelningen på tiden och Pauline är numera mammaledig. Jag har tagit över jobbet med att hitta statister till filmen och vill bara återkoppla till er. Inspelningen kommer sätta igång under februari månad och hålla på under hela våren. Jag vill säga tack till de som har sökt, vi kommer snart kunna komma igång med att kontakta de som vi tror passar in i den här fantastiska historien!

Förutom att vi letar efter fina människor till att agera i bakgrunden i filmen söker vi med ljus och lykta efter någon som kan likna Drottning Elisabeth II till en mycket rolig scen. Kanske är det någon av era medlemmar som skulle kunna passa? Det är inget svårt uppdrag och den här personen behöver inte ha någon filmvana alls.

Vid intresse av att vara statist eller spela Queen Elisabeth går det bra att maila mig på erik.lovoll@plattformproduktion.se Bifoga nytagna bilder och kontaktuppgifter så återkopplar jag med mer information.

Kortfattat om filmen:

"Triangle of Sadness" regisseras av Ruben Östlund som bland annat har gjort "Turist" och Oscarsnominerade samt guldpalmvinnaren "The Square" tidigare. Det här blir Rubens första helt engelskspråkiga film som kommer att lanseras för en bred internationell publik. I rollerna ser vi bland annat Hollywoodstjärnan Woody Harrelsson.

Filmen utspelar sig till stor del i modevärlden och handlingen kan beskrivas som en mörk komedi som kretsar kring modellerna Carl och Yaya. Vi får följa dem i modevärlden, men även på en lyxig yachtresa som inte riktigt går som planerat!

Det hade varit guld värt om ni spred detta till era medlemmar, tack på förhand! Bara skriv om det är något ni funderar över.

Vänligen Erik Lövoll

Casting Assistant