2023-12-14 Månadsmöte med Luciatåg från Wendelsberg

”Fantastiskt stämningsfullt” är de enda ord som behövs för att beskriva Wendelsbergselevernas framträdande. Det är med stor tillfredställelse och tillförsikt, man lyssnar på klassiska luciasånger framförda av så sångbegåvade ungdomar.

Månadsmöte den 14 december med Luciatåg från Wendelsberg

170 !!! medlemmar hade samlats till detta årets sista månadsmöte.

Ljuset släcktes ner och in skrider Luciatåget.

Se videon genom att klicka på YouTube nere till vänster.

Den allmänna reaktionen var:

• - ”Stämningsfullt, vackra röster! Lysande!”
  • - ”Ett stämningsfullt möte med fint Lussetåg från Wendelsberg!”
  • - ”Fint Luciatåg och mycket vacker sång i stämmor. Nu är Julen här!”
  • - ”Fantastiskt vacker sång och stämningsfullt! Gärna nästa år igen!”
  • - ”Fantastiskt stämningsfullt Luciatåg. Vilka duktiga sångare. Jag ger 10 poäng på en 5-gradig skala!”
  • - ”Stämningsfullt Luciatåg från Wendelsbergselever. Mycket bra!!”
  • - ”Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Jag tror det kom en liten tår i ögat.”

Så var det dags för dragning i lotteriet, med många extra lotter denna gång.

Olle Lindqvist informerade om kommande program, där vi ses redan den 14 januari på Råda Rum, för att lyssna på ett av Europas bästa tradjazzband. : SECOND LINE JAZZBAND, söndag den 14 januari kl. 18.00 på Råda Rum, biljetter nu i bokhandeln

- "Men det var inte sant, det var inte sant. Vi ses ju redan på Nyårsdagen", kommenterar Claes Green. "Vi har ju  " Fika på Finnsjögården Nyårsdagen 2024 kl 12-16", eller hur Inger?"

Olle informerade också om att föreningnens medlemmar, Britt Nedestam och Bengt G Bengtsson förärats titeln "Årets eldjäl 2023". Britt för arbetet för sitt ideella engagemang för flyktingar och arrangerande av Språktåget mm. Bengt, för arbetet med föreningens hemsida och digitalisering.

Bengt tackade för applåderna och framhöll att framgången med hemsidan beror på allt det ideella arbete som görs i styrelse och kommittéer med att ta fram aktiviteter. Likaså på alla som deltar i dessa aktiviteter, som skriver referat och som besöker hemsida, Facebook sida och SPF-appen. Alla som aktivt reagerar på Facebookinlägg med ”gilla” eller ännu hellre ”dela” hjälper till att sprida kunskap om händelser i vår förträffliga förening.

Ett stort tack till Programkommittén för val av underhållning, kaffe med lussekatt och pepparkaka (med bistånd av Anders/Bolåsa). En verkligen stämningsfull avslutning av året.

Bild och video: Ove Sjöstrand

Text: Bengt G Bengtsson.

Inlägg 2023-12-15: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här