TANGOAFTON med "Tangótica", söndag den 19 november kl. 18.00 på Råda Rum

Klassisk argentinsk tango med ett stänk av svensk jazz, kombinerat med två professionella tangodansare, borgar för en rytmisk, fängslande kväll, under devisen:
-"Renhet och mörker, kärlek och hat, förfining och råhet".
- Biljetter á 200 kr finns nu i Mölnlycke Bok & Pappershandel AB
- Förtäring i samband med konserten mm framgår nedan.

Evenemangskommittén med Leif Allvin inbjuder till en TANGOAFTON söndagen den 19 november kl.18.00 på Råda Rum

Som ett led i återstart efter pandemin och medlemsrekrytering fortsätter vi succén med högklassiga konserter till budgetpris.
Vi är därför glada att kunna inbjuda till en konsert med Tangótica tillsammans med två professionella tangodansare.

ARTISTERNA

"Tangótica är en underbar förening av Tango och Jazz. Inspirerat av en tangodansare med en jazzsjäl, har bandet vuxit under det senaste decenniet och nått en passionerad publik. Musikälskare uppskattar de läckerheter som erbjuds av några av de bästa musikerna i Sverige, medan känslomässiga dansare tänjer gränserna, berörda av saxofonens unika kraft.

Renhet och mörker, kärlek och hat, förfining och råhet. Välkommen till Tangóticas värld".

Medlemsvärvning

Råda Rum tar bekvämt 500 personer. Vi vänder oss därför också till allmänheten med inbjudan. Detta kommer att ske i sociala medier, med annonser i pressen och med affischer på lämpliga ställen. Så var observant och propagera vitt och brett om denna konsert.

Det finns gott om plats att bjuda med vänner och bekanta för en härlig kväll.

Alla är välkomna. Inget krav att vara medlem i SPF Seniorerna.

OBS! Vänta inte för länge med att köpa biljett!

Mer fakta under postern.

Poster : Råda Rum TANGOAFTON

Länk till: Råda Rum

Länk till: Tangótica

Entré: 200 kr (För såväl medlemmar som icke medlemmar).

Biljetter: Kan förköpas i Mölnlycke Bok & Pappershandel AB fram till den 18 november kl. 14.00.

Biljetter kan också, i mån av tillgång, köpas på plats i Råda Rum den 19 november, från kl. 17.00. Swish eller kontant, (jämna pengar, TACK).

Insläpp kl. 17.30 (Onumrerade platser).

Konserten börjar kl 18.00. (2 x 45 min plus ½ h paus).

Något att äta innan konserten?
Kvällens erbjudande från köket. Välj mellan kött eller vegetarisk till varmrätt:

• Helstekt vildsvinsytterfilé med svampragu, mandelpotatispuré och rotfruktstrassel
  • Helstekt rotselleri med svampragu, mandelpotatispuré och rotfruktstrassel

Till dessert serveras: Kanelpannacotta med äppelkompott och mandelkrokan.

Pris: 379:-
Boka bord på via bokning@radarum.se eller 031-338 21 00.

Caféet & buffén öppet mellan 16-18 på drop in.

Fika och dryck finns i pausen.

Hjärtligt välkomna till en minnesvärd kväll

Evenemangskommittén / Leif Allvin

Leif Allvin svarar också på frågor om något skulle vara otydligt, leif.allvin@telia.com eller telefon 0760-45 86 07

Inlägg 2023-06-18 (2023-09-26): Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!