2023-10-19 Månadsmöte med Lennart Palm och Musikquiz

Ingen medlem gick tomhänt från månadsmötet. Förutom utlottning av fyra kaffepaket, delade Lennart ut blommor till tre av de som svarat rätt på krysset. Och vi som inte hade någon lycka i dragningarna, har med oss nya kunskaper, som vi hoppas kunna få användning för en annan gång.

Månadsmöte den 19 oktober med Lennart Palm och Musikquiz

Olle Lindkvist informerade om kommande evenemang:

Så var det dags för dagens underhållare Lennart (eller Lars, eller Stefan eller Birgit?) Palm. Lennart är för den stora publiken känd för sitt samarbete med Anders Eldeman. Finessen med hans musicerande ligger i att han på någon av sina fem unika orglar kan spela melodier som bara publiken kan känna igen, men appen Shazam går bet på.

Lennart kan inte bara spela, han är samtidigt en entertainer, och den ca åttiohövdade skaran hade kul.

Maggan Mattson avtackade Lennart med en blomsterkvast. Lennart intygade att hans hustru skulle bli glad, då den blomma han gett henne när hon var 22 har vissnat.

Ett stort tack också till Programkommittén för kaffe och ett fint program.

Inbjudan till månadsmötet

Text och bild: Bengt G Bengtsson

Inlägg 2023-10-19: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!