2023-09-15 Funktionärsträff på Bolåsa Värdshus

För att samla alla föreningens funktionärer, som i sin dagliga verksamhet inte möts, inbjöds 60 medlemmar till en funktionärsträff. 55 personer hörsammade kallelsen.
- Det bjöds på mingel, lunch och underhållning. Dessutom riktade Olle Lindkvist ett stort tack till alla för ett engagerat arbete.

• Ordföranden Olle Lindkvist tackar alla för ett gott arbete.

Mingel

Det fanns mycket att prata om.

Vissa funktionärer träffas ofta men många ser varandra sporadiskt.

Lunch

Anders Söderholm bjöd som vanligt på en välsmakande lunch bestående av: Kycklingfilé, potatisgratäng, rödvinssås o sallad, eller
Havets Wallenbergare med potatismos, kall sås och sallad

Båda rätterna fick många lovord, men mest av allt uppskattades äpplepajen med vaniljsås.

Tack

Olle Lindkvist berättade om föreningens utveckling, presenterade de olika kommittéerna och tackade alla för goda insatser.

Sammanfattning stora drag:

Föreningen har nu 913 medlemmar, vilket är en ökning med ett hundratal medlemmar sedan pandemin. Ökningen har skett på grund av aktiv medlemsvärvning. Ett lockande utbud av månadsmöten, kurser, resor, studiebesök samt ett brett utbud av teaterföreställningar och nu också fysiska aktiviteter, är grundförutsättningen för tillströmningen. Till detta har evenkommittén arrangerat fyra högoktaniga konserter, där också allmänheten inbjudits.

Verksamheten bedrivs av grupper/kommittéer, som självständigt och med eget budgetansvar skapar möten, event, kurser studiebesök, resor mm. Allt arbete sker ideellt. Den ersättning som bjuds är känslan att göra något som är till glädje för andra.

Musikunderhållning

Gitarrist Bengt Magnusson och artisten Suzanne Rangstedt underhöll med sång, trevligt mellansnack och virtuost gitarrspel.

Funktionärerna

Funktionärsskaran får representeras av "Ur-kursledaren", Bigitta Loftäng. Läs Ove Sjöstrands inlägg från 2019-12-01

Birgitta Loftäng

Ett STORT TACK till Barbro Månsson som arrangerat denna trevliga träff.

Text: Bengt G Bengtsson

Bild: Ove Sjöstrand

Inlägg (2023-09-20): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"Klicka här!