En titt i arkivet: Jubileer

Ett jubileumsår kan vara på sin plats att stanna upp och snabbt blicka bakåt. Och varför inte börja med just jubileer.

En titt i arkivet: Jubileer

Ett jubileumsår kan vara på sin plats att stanna upp och snabbt blicka bakåt.

2009 införde vi en hemsida. 2016 byttes denna ut mot den vi har nu. Den server som hemsidan funnits på 2009-2016 lades ner. Viss data från den gamla sidan kunde räddas och återfinns i nuvarande arkiv, men vissa länkar till fotoalbum med mera har slutat fungera.

Arkivet kan nås via fliken Återblick.

Bland de allra första referaten återfinns firandet av Vintergäcken 25 år, (den 12 september 2009), med ett 80-tal medlemmar och flera prominenta gäster.

Nästa jubileum är Vintergäcken 35 år, som firades den 11 maj 2019. Nu med ett 100-tal medlemmar, högtidstal och TVÅ orkestrar.

Vid en scanning av inläggen i arkivet imponeras man av bredden på verksamheten. Man kan heller inte komma runt att vissa personer har satt sin prägel på föreningens verksamhet. Några axplock kommer att presenteras efter hand.

Inlägg (2024-04-05): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!