Medlemsträffar. Höst -24

Medlemsträffar i Fässberg kyrkas församlingshem. Vi träffas kl. 12.30-15.00, första onsdagen varje månad (se nedan). Anmälan liksom av-anmälan är obligatorisk, för beräkning av inköp av smörgås/mat. Anmälan sker via e-mail (saknas tillgång till e-mail, kan ni ringa). Betalning sker vid ingången, gärna swishbetalning.

Vi ber våra medlemmar respektera att annan aktivitet ibland bedrivs i "Stora sittgruppen" vid entrén, undvik därför att vistas där. Vid ankomst uppmanas därför alla, att när kassan öppnats, snabbt förpassa sig in i vår hyrda lokal.

Medlemsträffar hösten 2024

Fässbergskyrkans församlingshem kl 12.30-15.00

Anmälan och ev. av-anmälan, fordras inför beställning av smörgås/mat. Kostnad: 100:-

Onsdagen den 4 september

Åsa Lilliestam från Sjöfartsmuseet håller föreläsningar om ”kvinnors erfarenheter till sjöss och på land – som sjömän, sjömanshustrur, kokerskor, redare och pirater. En alldeles för osynlig historia".

Därefter följer en kort information från forskningsföretatget Ribocure. De presenterar sin "GoCo-studie". En forskningsstudie kring hjärta/kärl och lungor till vilken de söker intresserade studiedeltagare. Som studiedeltagare genomgår du en omfattande undersökningar av hjärta, kärl och lungor.

• Anmälan senast: 28/8-24

Onsdagen den 2 oktober

Dagens medlemsträff inleds med en Musikalisk Quiz. Vår quizledare Uncas Rydén ställer våra kunskaper om Mölndal på prov. Därefter kommer polisen att informera oss om hur vi skyddar oss mot bedrägerier.

• Anmälan senast: 25/9-24
  • Anmälan: Sverker Fridstedt sverkerfrid@gmail.com alt. telefon: 076-6210321

Onsdagen den 6 november

Tomas Eriksson berättar och beskriver i tal och bild om Stensjöns vattenreglering genom åren och de olika åtgärder som vidtagits för att undvika översvämningar. Därefter följer viktig information från Räddningstjänst om brandskydd i hemmen.

• Anmälan senast: 30/10-24

Onsdagen den 4 december.

Musikalisk säsongavslutning med "Jultema, Julgröt och skinksmörgås". "Lasse och Magnus" underhåller oss med sång och musik.

• Anmälan senast: 27 november
  • Anmälan: Kaj-Åke Larsson, kajakelarsson@gmail.com alt. telefon 070-6337778
  • Kostnad: 200 kr vid entrén (gärna swishbetalning)