-24 Höst, Övriga aktiviteter

På denna sida listar vi andra trevliga "Strömstare-aktiviteter" i Mölndal.
Vet ni någon aktivitet som passar att lägga in på denna sida eller vill ni kanske själv starta en passande aktivitet. Meddela då gärna mig, anette.liljeroth@gmail.com eller sverker@fridstedt.se eller någon annan i styrelsen.

_____________________________________________________________

Måndagar:

Promenad i lugn takt, kl. 11.00, med början 2 september. kl. 11.00.

Denna promenadgrupp har funnits i flera år. Vi träffas vid Brostugan, Gunnebo, för att promenera i lugn takt. Är du nytillkommen promenadkompis, kan det vara bra att du anmäler dig till Gunnel, att du tänker komma. Ingen föranmälan fodras - bara att passa tiden. Vi välkomnar nya promenadkompisar, även icke Strömstare-medlemmar är välkomna.

• Plats: Brostugan, Gunnebo
  • Promenadledare/Info: Gunnel Johansson, tel. 0737 226118, gunnel.jo@outlook.com
  • Kontakta gärna Gunnel för avstämning om rätt startdatum
  • Avgift: Gratis

Boule vid Aktiviteten i Mölndal, start 19 augusti. Måndagar kl. 12.30.

Vi träffas vi vid grusplanen på vänster sida om Aktiviteten. Vi spelar alla måndagar när vädret så tillåter. Från augusti fram till november. Ingen föranmälan fodras. Även icke medlemmar är välkomna.

• Info/ledare: ingen ledare för tillfället, men vi startar ändå.
  • Alla gamla samt nya deltagare är välkomna.
  • Avgift: Gratis

Är du kanske den som känner dig manad att fungera som samordnare? Hör i så fall av dig till hemsidans redaktör: anette.liljeroth@gmail.com, så vet vi att vi får rätt information på vår hemsida.

________________________________________________________

Torsdagar:

Naturvandringar i behagligt tempo. Datum är ännu ej fastställda, men vi kommer att annonsera aktulla dagar via appen, facebook och även komplettera på hemsidan.

Vi fortsätter med de populära naturvandringarna i omgivningarna runt Mölndal. Under Paul Fransens ledning gör vi intressanta upptäcktsfärder som mynnar ut i trevlig gemenskap och goa fikastunder. Vi går på naturstigar som slingrar sig fram och vi bär med oss vårt egna fika och sittunderlag. Kläder efter väder. Promenaderna tar c:a 1,5-2 timmar. Vi välkomnar även icke Strömstarar.

• Start: varannan vecka med början i oktober. Samling kl. 10.00. Dagar ej fastställda ännu.
  • Ledare/Info: Paul Frandsen,
  • Anmälan till: Frandsen1948@hotmail.com. tel: 070-878 54 62
  • Anmälan senast: 3 dagar innan promenaden, som annonseras via vår app och på facebook
  • Avgift: gratis

Quizkvällar: Flera av våra medlemmar har hittat till Quizkvällar på Forscafeet vid Mölndals museum torsdagar kl. 17.30-19.00.

Det är Mölndals museum som ordnar tillställningen och ställer samman kluriga frågor. Detta är en aktivitet som är öppen för alla.