Bengt Åkerberg underhåller med musik och sång

SPF Partille fyller 40 år 2024. Det firade vi med att ta på oss våra fina hattar och äta jubileumstårta.

Drygt 80 medlemmar med och utan hatt var med på kalaset. Bengt Åkerberg underhöll med sång, musik och småroliga historier.

Angela hälsade välkommen och  berättade att Svalan fyller 40 år
och det firar vi med tårta.
Agneta informerade om kommande höstprogram som till alla med e-postadress kommer med e-post och till medlemmar utan får brev. Höstprogrammets kalendarium delades ut och Agneta påminde om de aktiviteter som man behöver anmäla till tidigt, som teatrar och resor/utflykter.

Agneta berättade lite om föreningen Ugglan och Föreningen Svalan som 2012 blev den stora föreningen Svalan. En av våra medlemmar Bertil Gabrielsson som var med bland Ugglorna tidigt, som busschaufför och körde många ”Uggleresor” under åren, berättade minnen från den tiden.

Kaffe, smörgås och den vackra/goda tårtan serverades. Lite mer musik och allsång tills det var dags med lotteri och avslutning.