Senaste Nytt

Lyssna på "Sommar i P1" i efterhand?

Sommar i P1 är en svensk radiotradition sedan 1959. Sommarpraten sänds i appen Sveriges Radio Play och 13.00 i P1 varje dag mellan midsommardagen och slutet på augusti.

Sommarbrev från ordförande

Nu tar vi sommarledighet och laddar batterierna inför hösten. Den första medlemsträffen blir på Roddens Hus den 3 september. Ett stort och varmt tack till alla funktionärer som gör att vi kan erbjuda er medlemmar olika typer av aktiviteter!

Uppsalaresa på gång 16 september

De populäraste platserna i Uppsala ingår i denna unika dagsresa.

Utflykt till Åkersbodarna slogbod

I strålande försommarsol samlades ett stort antal medlemmar i Åkersbodarna. Platsen var vid klockstapeln där bord var dukade med vilda blommor och utsikt mot Styrsjön.

Säsongavslutning våren 2024

En fin försommardag samlades drygt 80 medlemmar för sista träffen denna vår. Träffen skedde på Green hotell i Tällberg med den fantastiska utsikten över Siljan.