Ordförandens sommarhälsning 2024

Sommaren är här med sol, blommor och sköna dagar!

Ja det är väl i alla fall det vi alla hoppas på !
I föreningen kan vi se tillbaka på en aktiv vår med
ett varierat program, som jag hoppas ni tagit del av.

Vi har haft utbildning i att använda smartphone och att konversera på engelska. Varje vecka har vi tränat muskler, balans och rörlighet under ledning av vår duktiga instruktör Clara. Stavgång har också stått på programmet och varje vecka, nästan, har gänget stavgått i ur o skur. Några har använt rollator och det går också bra, för huvudsaken är ju att man kommer ut och rör på sig.

Vi har också börjat med ”Hjärnjympa” ! Inte så vådligt som det låter utan det är en stunds gemenskap, då vi försöker finna svar på lite allmänbildande frågor av olika slag under ledning av Per.

Inte att förglömma ”Cafe Träffpunkten”, som har öppet onsdagar varannan vecka. Där träffas man för att umgås, fika och ofta spela lite kort.

Vi har haft ”Fråga Doktorn”, Modevisning och ett bejublat framträdande av ”The Young Ones” på en av månadsträffarna. Våren avslutades med en liten sommarfest.

I sommar kommer vi att ha öppet i lokalen under orsayrorna, kl 18-21. Titta in för en kopp kaffe eller för att vila benen en stund!

Ja detta var en liten återblick över vad som varit. Nu ser vi fram emot en skön sommar!

Jag och hela styrelsen önskar alla våra medlemmar en riktigt TREVLIG SOMMAR !

Hälsningar från Carina Conradson
Ordförande SPF Seniorerna Orsa