Bert Sundström återkommer med en ny föreläsning

Tunasonen Bert Sundström har ett långt och brokigt liv som utrikeskorrespondent. Ett arbete som fört honom till olika delar av världen. Mest känd är Bert för sin långa tid som Rysslandskorrespondent och han är idag en av Sveriges främsta Rysslandskännare. Även oroligheterna i Egypten 2011 i samband med den arabiska våren, där Bert blev allvarligt misshandlad, väcker starka minnen hos många.

Bert Sundström lockade i april 2024 till ett fullsatt månadsmöte. Ytterligare 100-talet personer som också ville delta och lyssna fick tyvärr inte plats. Vi har nu kommit överens om ett nytt besök hos SPF Seniorerna Borlänge där förhoppningsvis alla som är intresserade får plats. Huvuddelen av föredraget känns igen från aprilbesöket, men det kommer även att vara några nya delar.

När: Måndag 16 september kl 14.00

Var: Maximteatern, salongen (om behov även balkongen)

Kostnad: Du lämnar ett frivilligt belopp som entréavgift på plats.
Hela beloppet kommer ograverat att gå till stöd för Ukraina via UNHCR. Betala helst via swish och märk betalningen ”Ukraina”. Använd föreningsens swish-nr; 123 169 89 19.

Totalt finns det drygt 300 sittplatser, 250 i salongen och drygt 60 på balkongen. Även om vi inte tror att det blir fullsatt, så vill vi dock vara säkra på att alla som kommer även får en plats. Därför är det föranmälan enligt nedan som gäller.

Anmälan fr.o.m. torsdag 22 augusti kl 09.00
Du anmäler dig till Bernt Sjödin, helst via mail berntsjodin43@gmail.com Om det inte passar för dig med mail, så ringer du Bernt på 070-4976204.

Om det torsdag 29 augusti finns lediga platser kvar, så kommer även medlemmar i andra SPF-föreningar att erbjudas plats.

Är det något du undrar över, så kan du slå en signal till Bernt Sjödin.

Varmt välkomna att lyssna till ett spännande föredrag!

Styrelsen SPF Seniorerna Borlänge