Sommarglada seniorer lunchar

Första fredagen i månaden träffas vi i SPF Seniorerna Borlänge för aktiviteten ”lunch tillsammans”, där vi umgås och har trevligt.

Nu senast den 7 juni sammanstrålade vi på restaurang Haganäs i försommargrönskande Tomnäs. 117 medlemmar fick förstklassig servering av professionell personal.

Vi startade med sallad, bröd och smör till förrätt. Som varmrätt serverades på varm tallrik grillad karré med ramslökskräm, rostad zuccini, spetskål, broccoli, samt potatis. Till dessert avnjöts bärkaka med punchkräm. Därtill bjöds på en kopp kaffe/te.

Tack till vår förening som subventionerade en del av kalaset, vilket ger oss valuta för medlemsavgiften.

Mätta och belåtna efter trevlig samvaro och förstklassig lunch i somrig miljö, ser vi fram emot att i september åter träffas på restaurang Falu-Borlänge golfkrog i Aspeboda.

Karl-Erik Morén

Fler bilder från lunchen