Om hur du anmäler dig till möten, studiebesök och fester

Hur du anmäler dig

Vid anmälan via telefon eller besök måste följande uppgifter lämnas för alla resenärer: Gatuadress, Postnummer, Ort, Telefonnummer, E-postadress, Medlem ja/nej.

Anmälan görs här på webbplatsen. Om Du inte har tillgång till dator kan Du även anmäla dig på expeditionen via besök eller per telefon (se expeditionstider här).

Men om mötet/studiebesöket är mycket populärt kan det bli kö på expeditionen och de som anmäler sig via webben "hinner då före". Ett mycket säkrare sätt är därför att be någon bekant med dator om hjälp.

Under rubriken för respektive möte eller studiebesök hittar du en länk "klicka här". Då kommer du till anmälningsformuläret som du fyller i och sänder. Obs att du måste fylla i ett formulär per person som du vill anmäla.

När du fyllt i formuläret och tryckt på "sänd"-knappen kommer en bekräftelse upp på skärmen. Där ser du ditt bokningsnummer. Anteckna det! Det framgår också om du kommer med eller hamnat på reservlistan. Du får också ett bekräftelsemejl, men det kan ta några minuter innan det kommer.

Har du fått ett bokningsnummer är du anmäld och behöver inte vara orolig.

Om du inte erhållit ett bekräftelsemejl senast påföljande dag, kontakta ansvarig. Att du inte fått mejlet kan bero på att e-postadressen är felaktig.

För att allt ska fungera är det viktigt att alla uppgifter fylls i korrekt.

Vill du testa hur man anmäler sig på webben?

Längst ner på Resesidan finns en fiktiv resa, Tjotahejti-resan. Där kan du "öva" på att fylla i anmälningsformuläret och se hur bekräftelsen ser ut.

Expeditionspersonalen rapporterar att många av de som anmäler sig till expe­ditionen faktiskt har egen e-postadress och alltså dator. Kanske är det så att de inte "vågar" anmäla sig via datorn. Hör du till dem finns två bra alternativ: Gör en anmälan till den fiktiva Tjotaheiti-resan eller kontakta expeditionen så visar de dig hur du kan anmäla dig på Tjotahejtiresan.

Allmänna villkor och annat att tänka på vid anmälan

Våra möten kan indelas i två kategorier:

* Medlemsmöten, pubaftnar och fester med alkoholtillstånd: Endast medlemmar kan delta.
* Möten, studiebesök och fester utan alkoholtillstånd: Medlemmar äger företräde, men i mån av plats kan även icke medlemmar delta.

Anmälan till möten görs genom webbanmälan, se ovan. Det går också att anmäla sig direkt till expeditionen på tel 023-690 45 eller vid besök.

Anmälan är alltid bindande. Vid webbanmälan erhålls anmälningsbekräftelse dels direkt på skärmen (utifrån löpnumret och max antal deltagare framgår om du kommit med eller hamnat på reservlista), dels med ett mejl till angiven e-postadress. Anmälan via expeditionen bekräftas antingen direkt (i telefon/vid besök) eller via mejl.

Om du är på reservlistan kommer vi att kontakta dig per telefon och erbjuda plats, när det blir ett återbud.

För vissa möten utgår avgift.

Betalning ska erläggas samtidigt med anmälan till bankgiro 690-3330 när du fått bekräftelse att du kommit med. Vi kan inte ta emot kontanter. Kom ihåg att ange aktivitet och namn på den/dem betalningen avser.

Vid avanmälning senare än en vecka före aktiviteten återbetalas inte erlagd avgift, oavsett orsak.

Undantag från ovanstående regel gäller om platsen kan överlåtas på någon annan (t ex någon på reservlistan).

Fastställt av styrelsen 2024-05-13