Lima

SPF Skinnarbygd hade förmånen att bli inbjudet till Lima för angenäm samvaro med övriga gäster i

gamla  missionskyrkan

, som i dag heter Återträffen och ägs av Lima motorklubb.

Gunnar Trond

berättade om då den något ovanliga byggnaden kom till. 1883 hade Lima missionsförsamling 91 medlemmar eom år 1881 uppförde det första missionshuset i Lima. Sten Bjurström, Malungsfödd pingstpastor, verkade som ledare från år 1974 till sin död 1996 i Lima, Transtrands och Malungs missionsförsamlingar.

Men denna dag gick allt i gemensamhetens tecken. Sten-Ove Renhall hälsade alla välkomna med en dikt ur boken "Din är dagen" Varefter besökarna bjöds på en alldeles härlig fisk- och skaldjurssoppa.

Som underhållning spelade

Jens Karlsson                                                        på saxofon och sjöng några gamla godingar från tiden då han var med och startade Vikingarna år 1959. Det är helt otroligt att denna röst fortfarande kan trollbinda. I dag besöker Jens äldreboende i hela Dalarna tillsammans med sitt band. Det har hänt att folk som suttit i rullstol inte kunnat sitta stilla då de hört de gamla låtarna utan stigit upp och dansat. En fantastisk herre med en underbar röst trots sina 84 år.

Text och foto: Helga Berg