10-21 Hemstad

Månadsmöte i Torsång.

”När rocken var ung och vi med den”.

Vilken nostalgitripp Björn Hemstad från Rönninge bjöd SPF Tuna-Säters medlemmar på! När ett 50-tal seniorer träffades i Torsångs församlingshem blev det en musikalisk återblick på 50 - 60-talet. Björn hade själv spelat in all musik som han sjöng live till.

Föreställningen inleddes med Rock Around The Clock. Redan då började det rycka i benen. Björn talade om att det är viktigt att röra på sig, och det blev mycket klapp och stampa takten, ja till och med några som dansade. En av Björns favoriter är Elvis, men han sjöng även en låt av Tommy Steele. Vi fick höra lite Fats Domino, Little Richard, Connie Francis med flera. Björn hade också gjort en egen låt, Radio Luxemburg, som han framförde. Under tiden som Björn sjöng visades en bildspel med bilder på sånt vi minns. Det var artister, tidningar, filmstjärnor, böcker m.m. Vi tackade Björn för dagens show och fick till vår glädje veta att han har fler godbitar som han kan återkomma med.

Efter all nostalgi blev det så dags för kaffe och en trevlig pratstund. Lite allmän information om vad som är på gång i föreningen blev det innan det var dag för hemfärd.

Text Birgitta Thurin

Foto Gunnar Olsson