04-20 Vädurarna

Vädurarna besökte SPF Tuna- Säter

Denna vackra och soliga aprileftermiddag hade ca 50 personer kommit till SPF

SeniorernaTuna-Säters månadsmöte i Torsångs Församlingshem.

Ordförande Birgitta Thurin önskade alla välkomna.

Underhållningen denna dag var Vädurarna, Durspelare från Ludvika. Eva som presenterade de andra medlemmarna nämnde att det där med Ludvika var lite missvisande, då endast två

medlemmar bodde där. De andra var utspridda på orter som Falun, Tuna Hästberg, St. Skedvi, Smedjebacken, Grängesberg och Borlänge.

Musiken de bjöd på var en blandning av härlig gammeldans och visor som Eva och Rolf

resp. Iris och Harry turades om att framföra. En fin visa av Eddie Meduza kom också med.

Efter ca en timme blev det paus för fika och lottdragning. Sedan blev det musik en stund till.

Birgitta påminde om SPF Seniorernas nationella friskvårdsvecka  8-12 maj. Hon tackade sedan Vädurarna för musiken och alla andra som bidragit till denna trevliga eftermiddag.

När alla gick ut i vårsolen igen är jag säker på att det togs ett och annat danssteg.

Text Margareta Eriksson

Foto Birgitta Thurin