Julfest i Lokrume

2016 julfest

Lördag den 10 december, var SPF Höstglöds medlemmar inbjudna till Lokrume bygdegård för att tillsamman äta julbord och avsluta ett händelserikt år.
Jens Pettersson hade glädjen att hälsa ett 100-tal medlemmar välkomna till Lokrume denna lördags eftermiddag.
Medan kommittén dukade fram julbordet, underhöll Kalle Jacobsson och Jan Pettersson med glad julmusik. Tomtekommittén sjöng sin egenskrivna välkomstvisa och bjöd till bords, till ett julbord som innehöll julens allehanda läckerheter och att tomten har problem om bokstäverna var tydligt. Enligt menyn serverades Lina Sjukk och Vilma Törp till Siv Gadrock. Något att klura på, men bra smakade det i alla fall.
Även i år hade vi glädjen att få ett uppskattat besök av Gotlands Lucia med tärnor.
Julfesten fortsätter med julgotter, kaffe och pepparkaka. Lottförsäljningen gick som en dans, alla vill såklart vinna en gotlandslimpa, rullrån eller honung. Ville någon ta sig en sväng och ”dansa ner” julmaten så gick det för sig.
Besök av tomten tillhör en julfest, alla har tydligen varit snälla i år för ingen blev utan paket.
Eftermiddagen lider mot afton och vi tackar kommittén genom ordförande Barbro Annas
för en mycket trevlig eftermiddag och önskar varandra en riktigt GOD JUL.