3 juni hade föreningen företagsbesök på Walters bildelar

3 juni åkte ett 25-tal medlemmar i väg till Falkenberg och Walters bildelar. Med facit i hand blev inte besöket vad vi förväntade oss utan bra mycket bättre! Vilket företag! Nils-Åke , som var försäljningschef på företaget, berättade och visade oss runt på ett företag som demonterar skadade bilar från i första hand försäkringsbolaget IF, som de bedömt inte går att laga men tog in även bilar från andra försäkringsbolag. Bilarna var inte så gamla. De delarna som går att använda demonteras och dokumenteras och läggs på lager. Det är sedan försäkringsbolagen och bilverkstäder som köper dessa delar för att kunna laga de bilar som går att laga. Efter besöket var det gott att sätta sig på Björnhults golf restaurang för att inta lunch.

• Här börjar rundvandringen.
  • Här lyfts en bil som tömts på det mesta för att sedan bli till ett litet paket
  • Här kommer bilen ut i ett litet paket
  • Här kommer vi in i demonteringshallen.
  • Här packas alla bildelar som ska ut till olika bilverkstäder och så kan de laga en annan bil.
  • Lunch på Björnhults golf
  • Lunch på Björnhults golf restaurang
  • Här börjar rundvandringen.
  • Här kommer bilen ut i ett litet paket
  • Här kommer vi in i  demonteringshallen.
  • Lunch på Björnhults golf
  • Lunch på Björnhults golf restaurang