Månadsträff

29 januari 2018

Ordförande öppnade mötet och hälsade välkomna till årets första månadsträff.
10 nya medlemmar fick var sin SPF nål som bevis på att de är med i vår förening.
Vi önskar dem hjärtligt välkomna till SPF Onsala.

Information från funktionärer om bl.a. vårens resa Slott o Smaker i Västergötland och Bohuslän i augusti. Köpenhamnsresan utgår men ersätts av en dagsresa i mitten av juni, mer information kommer.
Vid mogendansen i Båtmuseet den 22 februari bjuds vi på dansmusik av Tobias Herbertzon och vi hoppas att det kommer många dansglada medlemmar. Trafikansvarig visade statistik gällande olyckor i trafiken samt även halkolyckor. Kvinnor är mer utsatta än män beroende på benskörhet.
Vår vice ordförande har deltagit i en konferens inför valet i september med syftet att stärka vår kapacitet att agera lokalt inför valet vad gäller viktiga frågor för seniorer. Tänk på att stryka under namn på seniorer på valsedlarna och inte enbart de unga.

Efter mingelstund med kaffe/te och smörgås var det dags för Vår tid är nu att inta scenen. Med musik av Ted Gärdestad, Povel Ramel, Lill-Babs och Jojje Wadenius berättades en historia om kärleken och dess många ansikten, framförd av Eric Olsson, Aron Bjurström och Jim Andersson som alla gått artistutbildning på Performing Arts School i Göteborg.

Efter det sedvanliga och populära lotteriet avslutade ordförande mötet och önskade alla välkomna tillbaka till årsmötet 26 februari, då vi får besök av anhörigstöd från kommunen som kommer att informera om sin verksamhet och vad de kan hjälpa till med.
Ulla Jonsson