Sångerska och pianist 28 oktober

Negar Zarassi och Lowe Pettersson

Ordförande Hasse Carlsson hälsade medlemmarna välkomna till månadsträffen och hade nöjet att "nåla" fast fyra nya medlemmar till föreningen.

Hasse pratade även om att SPF Onsala håller på att diskuterar om hur vi skall nå ut till de medlemmar som sitter ensamma. Det kan gälla ett besök, läsa tidning/bok, ta en promenad eller bara sitta ner och prata en stund. De som känner att de skulle vilja engagera sig, hör av er till ordförande Hasse Carlsson.

Trafikinformation av Olle Lundin vikten av att se till att de bästa däcken sitter bak på bilen. Visade en film på vad som händer vid vattenplaning.

Två representanter, Helena och Christina från "Allas barnbarn" informerade om vad föreningen arbetar med. De åker runt till förskolor och läser sagor för barnen, vilket är väldigt uppskattat bland barnen och även av de som läser för dem. Vill du bli en av våra sagoberättare, hör av dig till Helena på tel. 0733-788481.

Dags för kaffe/te och en god smörgås.

Därefter blev det underhållning av sopranen Negar Zarassi (sång) och Lowe Petersson (piano). Vi fick lyssna på opera, musikal, visor och jazz! Att Negar älskar att sjunga tvivlar vi inte på, hennes glädjesprudlande personlighet smittar av sig på alla som träffar henne. Negar har varit solist vid Malmö Opera och anlitas även som konsertsångerska.

Lowe Pettersson en av Västsveriges bästa ackompanjatörer, uppskattad för sin mjuka följsamhet och musikalitet. Hans pianospel är elegant och uttrycksfullt och han rör sig med lätthet mellan olika genrer. En mycket omtyckt pianist.

Det var något av det bästa vi har hört på mycket länge, var medlemmarnas kommentarer efteråt.

Slutligen var det dags för lotteri med uppskattde priser till de som hade tur och lyckats välja rätt lott. Stort grattis. Välkomna den 25 november då vi får lyssna på kåserier av Lennart Jonsson om livet som radiopratare.

Ulla Jonsson