Jubileum 50 år

Den 9 februari fyllde föreningen 50 år men på grund av Corona-pandemin kunde detta inte firas då utan festen flyttades fram till den 23 maj istället tillsammans med den årliga vårfesten.

Ett 90-tal festsugna medlemmar hämtades med bussar från Veddige Buss och kördes till Särögården där jubileumsgeneralen Hasse Carlsson och toastmaster Tommy Andersson samt ordförande Carl Eriksson tog emot med en välkomstdrink. Efter lite mingel var det dags att sätta sig till bords och bli serverade en 3-rätters middag, Skagentoast, färsfyllda fiskrullader samt kladdkaka med grädde och bär till dessert. Givetvis blev det underhållning vid middagen i form av värmländska historier av Tommy A och sång/musik av trion Sandin/Hansson samt lite kända bordsvisor.

Utdelning av blombukett och en glasstatyett till Agneta A, Vivianne L, Yvonne S, Marianne E och Carl E.

Vår egen kör Gathesångarna bjöd på sång och line-dansarna visade upp sina färdigheter. Festen avslutades med dans till blandad musik innan bussen körde medlemmarna hemåt.

Hans Dahlberg