2019-02-05 Årsmöte

Ett 60-tal medlemmar deltog vid årsmötet i Skällingegården. Anita Henriksson från patientnämnden berättade engagerat om deras verksamhet. (Om du klickar på "Nyheter" på vår hemsida kan du läsa mer om nämnden.) Solveig ledde stågympa och bjöd på äpplen.
Ordf Christer Andersson hälsade välkomna och höll därpå en parentation över under året avlidna medlemmar med att ljus tändes och en tyst minut hölls. För mötet valdes Lennart "Tomten" Johansson till ordförande och Sylvia Bengtsson till sekreterare. Därefter följdes föredragningslistan och avslutades med avtackning av avgående ordf Christer Andersson. Dan Bäckström, Gudrun Gustafsson, Karin Svensson och Kurt Bengtsson avtackades också eftersom de lämnade tidigare förtroendeuppdrag.
Efter årsmötet bjöd föreningen på kaffe och semla och bilder från verksamheten rullade på storbildsskärmen. Protokoll från årsmötet finns här på hemsidan under "Möten". Foto: Sven-Erik Öberg och Conny Snäll.