DM i golf måndag 3 juni 2024

Distrikstmästerskap i golf måndag 3 juni 2024

SPF Seniorerna Hallandsdistriktet hälsar välkommen till DM i Golf på Björnhults Golfklubb.

Tävlingsförutsättningar och information:

Anmälan på Min golf  till 31 maj

För att anmäla dig till denna tävling måste du vara medlem i någon av Hallands SPF-föreningar.
- Shotgun kl 09.00
- Tävlingen spelas i Dam- respektive Herrklass
- Scratch(slagtävling) och Hcp-tävling(slaggolf).
- Damer och Herrar som väljer att delta i scratchtävlingen: gäller för Damer 45 tee och Herrar 57 tee.
- OBS 1- Om du anmäler dig till scratchklassen - kommer du även med i Hcp-klassen!
- OBS 2 - Vill du bara spela i Hcp-tävlingen gäller ”valfri” tee (Gör dina val när du anmäler dig =
Först välj Hcp som ”huvudval”, sedan väljer du Tee)

- Scratchvinnarna i respektive klass vinner ett vandringspris, samt är berättigade att delta i SPF Seniorernas Förbundsmästerskap som spelas 20-21 augusti på Isabergs GK.

- Priser i Hcp-tävlingen är presentkort

- När du anmäler dig - Svara på frågan vilken SPF förening du tillhör.
- Gäster på Björnhults Golfklubb betalar 500 kr. Då ingår Greenfee, Fika på banan, Lunch
- Startavgift 50 kr Betalas på plats kontant eller med Swich.
- Hyra av golfbil görs via E-post: info@bjornhulktsgk.s eller Tfn; 0346-714430
- För ev frågor Rita Eweson 0705 98 31 66…

Prisutdelning sker direkt efter avslutad tävling.

Välkomna

SPF Seniorerna Hallandsdistriktet