September 2020

Detta är vad som skickades ut i september.

Hej medlemmar i SPF.

Här kommer lite information från SPF Seniorerna Kungsätersbygden.

Efter en tuff vår och sommar med Corona pandemin, då vi dagligen blivit matade med restriktioner och tips om hur vi ska skydda oss från smitta, så vill vi från styrelsen uppmana er att fortsätta vara tåliga och lyssna på Tegnell.

Vad gäller våra arrangemang, fester, aktiviteter och resor så ligger mycket av det nere. Vi har förhoppningar att så fort det lättar och vi får OK så är vi redo att starta upp igen.

Vi fick ställa in Vårmötet, Påskbuffén, Sillafesten, Göteborgsresan samt avbryta många aktiviteter.

De aktiviteter som är igång ser ni nedan:

BOULE måndagar 14:00 – 16:00

CURLING Karl Gustav måndagar 14:00 – 16:00

STAVGÅNG onsdagar 9:30 – 10:30

BOKCIRKEL onsdagar 14:00 – 16:15

RASK PROMENAD torsdagar 10:00 – 11:00

BOWLING fredagar 11:00 – 12:30

Alla som medverkar på aktiviteterna har eget ansvar att följa gällande rekommendationer.

Vi önskar er alla en fin smittfri höst och ser fram emot en Coronafri vinter. Ta väl vara på er och varandra, så ses vi när allt detta är över.

Tänk på handtvätt, handsprit och avstånd.

PS. En glad nyhet. Från Distrikt Halland anordnats årligen en tävling om de föreningar som värvat mest medlemmar. 40 föreningar tävlade 2019 och vi kom på plats 3. Prissumman på 1000: - går direkt in i kassan.

Varma och härliga hösthälsningar från Styrelsen