Grillkväll

Många SPF:are kom till Strandvallens klubbstuga

Torsdagen den 8:e augusti samlades vi femtio medlemmar vid UGOIF:s klubbstuga. Det var strålande väder och det bjöds på korv med bröd och tillbehör. Vid grillen stod Anders och Rune och grillade korven som hade en strykande åtgång. Ove Larsson berättade om Idrottsföreningens arbete med omläggningen av fotbollsplanen. Den tas i bruk till våren. Planen är inte omgjord på över sextio år så det var på tiden. Man har även lagt ner ny bevattning och håller på att göra iordning tennisbanan jämte klubbstugan. Sedan berättade Christer Danielsson om kommande resor. Bl. a. guidad stadsvandring i Halmstad och Turaresa. Nästa år blir det resa på Göta Kanal. Mätta och belåtna efter trevlig samvaro gick vi hemåt i sommarkvällen.