CABARET GöteborgsOperan den 12 november

Willkommen, bienvenue, welcome !
Välkommen till Berlin 1930! Den som en gång vågat sig in på Kit Kat Club vill stanna för alltid. Här finns plats för alla. Under Konferecierens vakande öga, är nattklubben en fristad där de nöjeslystna lever ut sina drömmar.

• Förställningen börjar klockan 15.00 och är slut klockan 17.30.

Musikalen kretsar kring Sally Bowles, nattklubbens stjärna, och Clifford Bradshaw, en ung amerikan med författardrömmar som dras med i utsvävningarna. Allt känns möjligt, allt är tillåtet. Men lyckan är bräcklig. Nazismen växer sig starkare. Det fria livets undergång närmar sig.

Cabaret är fylld av flärd och sensualism, svärta och förtvivlan. GöteborgsOperans nya uppsättning är en hyllning till epoken som originalet utspelar sig i: Berlin under den bräckliga demokratin kring 1930. Stora shownummer och medryckande musik förenas med en politisk berättelse med gripande människoöden, mitt i en färgstark dygnet runt-stad där livet ständigt pågår.

Cabaret hade urpremiär på Broadway i New York 1966 och är en av världens mest spelade musikaler.

Förställningen är lördagen den 12 november börjar klockan 15.00 och slutar klockan 17.30.

Resans omfattning:
- Bussresa i helturistbuss
- Biljett på första parkett till musikalen CABARET

Pris: 1 350:-/ person vid minst 30 betalande.

Anmälan till: Marianne Ahlgren Telefon: 070 – 222 52 80
E-post: 08.ahlgren@gmail.com